splice

Spoiler alert!!!

Vi såg Splice här om kvällen. Alltså, har ni sett den och vad tycker ni? Jag vet inte jag, men jag kände mig lite smutsig efteråt. Som att jag sett nåt olagligt. (det berodde nog mest på att filmen var riktigt dålig)

Ett par, två tokiga forskare fixar till en egen varelse som ser ut som en "kanin-kyckling" som Fabbo så fint utrryckte sig. Den här växer sen upp och blir plötsligt en sexig kvinnlig skallig varelse med svans (vart försvann känselsprötena i pannan?). Den kvinnliga forskaren ser varelsen som sin egen dotter medan hennes medforskare och sambo blir attraherad och till sist "idkar älskog" med varelsen. DET var en sjuk scen.  Man tänkte.. är det här djursex? Nej... öhm incest? Nää.. det var bara kvinnans dna i den här varelsen. Men iaf: iuuuu!!


Sen, vilken genre hör den här filmen då? Börjar som science fiction, sen långtråkig drama, till sist nån sorts blair witch project-action. Eller nåt.. nä. herregud.




Ja, det var min åsikt.. vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar