måndagsträningen

Puh!
Som jag laddat mentalt för idag. Det lönar sig kan jag säga... jag var på gång på combaten idag, hoppas jag fick smittat av mig till deltagarna också.. försökte mitt bästa iallafall. Efter att ha hållit tillbaka två måndagari sträck så var det mycket energi som skulle ut idag. S-Å  H-I-M-L-A  S-K-Ö-N-T!

Efter bodycombat kommer kettlebells. Åtminstone i min värld! Idag hade jag också peppat mig att det skulle användas tyngre vikter den här gången  - hur slut jag än var efter combaten. Det gick ganska bra faktiskt. Kettlebellsarmpressarna börjar kännas som en lek också. Hela passet innehåller sammanlagt 4 ggr 12 armpressar där man har händerna på själva kettlebellen. Inte handtaget utan på själva vikten. Det var väldigt tillfredställande när jag märkte att jag orkade sista varvet utan problem - trots att jag var hur slut som helst.
Finns det nån bättre känsla än att känna sig riktigt stark? tror inte det.
Jag ändrade upplägget lite annars också. I vanliga fall kör vi 15 svingar mellan övningarna (före slutintervallerna då) men idag lade jag ihop två övningar och körde sen 30 svingar på raken istället. Roligt med variation!

Nu ska jag återvända till att va helt slut.

Hur har er måndagsträning sett ut?

1 kommentar:

  1. Tapetsering av forstun! Det resulterade i att jag har fruktansvärt sjuk rygg å får vila några dagar nu. Kan ju bero på att jag tapetserat i 5 dagar. Men lite smärta får man ta om man ska få ett fint hem. ;) MEn heldre skulle jag tagit ditt träningspass.

    SvaraRadera