I am earned! //crossfit och bodycombat

Jag sitter här med en svidande träningsvärk nu. En hel helg på Nike Blast är förbi och o'boy vad det var roligt!
I det hela blev det 6 träningspass, 4 på lördag och 2 på söndag, och två föreläsningar. Blossom Tainton föreläste om KTA - kost, träning och attityd på lördag och på söndag lyssnade jag på Petter då han pratade om sig själv. Petters föreläsning hette Drivkraft och han berättade om sin egen och hur han har hamnat där han är idag. Båda föreläsningarna var riktigt givande.

Jag gick ut hårt på lördagmorgon, med.. shopping! haha! De sålde förstås Nike-kollektionen till förmånligt pris - så ett perfekt tillfälle att uppgradera träningsgarderoben. Därefter tog jag och Jessica i riktigt hårt med första träningspasset: crossfit.
Jag har bara läst om crossfit, och kört ett crossfitpass hemma för nåt år sen, men har aldrig deltagit i ett "riktigt" pass, så jag var riktigt nyfiken. Det var väl mest en introduktion till crossfit men det var roligt. Vi startade med en skön uppvärmning och sen gick vi noga igenom teknik i knäböj och kettlebellsving bland annat. Observera att bara för att vi gick igenom teknik var det inte lätt träning. Vi avslutade passet med att köra 2 femminuters intervaller. Först fyra idiothopp(burpees) och 10 kettlebellssvingar. De två övningarna gjorde vi om och om igen i 5 minuter. Tungt? JA!
Därefter fick vi vila och sen var det 5 minuter till. Med knäböj och mountain climbers.
Jag kan inte säga annat än att det var en bra start på dagen! *blink*

Därefter var det en minijulafton. Bodycombat 47! Det är ju inte releasebyte före om en månad så jätteroligt att få känna på nya releasen såhär snabbt. Och vad kan jag säga om den? Den verkar riktigt rolig. Bra musik och roliga kombon var första intrycket! Längtar lite faktiskt.
Men.. det bästa med combaten var ju Fredrik Andersson förstås. Första gången jag sett honom live och oh my vilken karl! haha! nämen, väldigt karismatisk var han - vilket gjorde att jag hade lite svårt att koncentrera mig på koreografin. heh.  Sen var de andra combatinstruktörerna, Jerico och Josef riktigt duktiga också!
 







Jag har så himla mycket att berätta ännu.. men nu ska jag sticka till gymmet och dra ett kettlebellspass. Som tur har jag bytt bort kvällens combat så jag kör på onsdag istället. De kommer att få det tufft idag, för jag är så förbaskat inspirerad!
Vi fortsätter sen tycker jag! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar