Detox: hur gick det med träningen då?

Maja frågar om jag dött stora detoxdöden? haha! Nä, har bara varit lite blogg-lat. Fast inte så lat så jag inte dokumenterat helgens måltider.

Idag drog jag mina pass på gymmet, så jag har ätit lite mera idag. Det blev soyamjölk i frukostsmoothiesen och sen till eftermiddagsmellamålet fick jag faktiskt soyayoghurt på min fruktsallad och så lade jag med fetaost (på får och getmjölk) i taboulehn som jag åt till middag.
Bodycombaten gick riktigt bra - kände mig inte alls trött. Kettlebellspasset efteråt tog jag det lite lugnare, mindre vikter (fast det tog emot - vill ju inte ha mesvikter på när man är instruktör heller)  och jag märkte när vi gjorde clean and press att lite energi saknades. Fast i överlag gick det också bra.

Det har sagts att man ska vara trött och kanske ha lite värk i kroppen de 5 första dagarna. Nu har mina fem dagar gått och jag har egentligen bara känt mig lite piggare. I och för sig har det varit helg så det spelar förstås lite roll, men överlag känns det ok.
Nån bättre hy har jag inte fått ännu, men det lär väl vänta en stund. Man ska väl först få dålig hy när all skit ska ut - och ja, har märkt av lite mera kvisslor än vanligt, så vi skyller på detoxen då.

Till maten då. I helgen åt jag samma sak till lunch och middag. Purjolök-och paprikasoppa som var riktigt god och en avocadosallad med tofupesto.  Jag gjorde peston lite väl vitlöksstark - så min sambo vägrade vara nära mig, men annars var den helt ok. Men den innehöll selleri och nej, selleri är blä!




På lördag festade jag till det och pyntade måltiden med den sista tomatsalsan. "Vitlöksöverdosen".


 Dagens lunch var tomat-och blodgrapescocktail med rostade solrosfrön. Jag fick använda filékniven och filea en blodgrape. Det var en ny upplevelse!


Taboulehn. pust. svårstavat ord. Det här blir också morgondagens middag. Gott!


Frukostsmoothie på soyamjölk, frysta jordgubbar och banan. Riktigt gott!



Annat då. Jo. Chock över att man klarar sig på så lite mat. Men ska filosofera kring det längre fram ...
Nu ska små Jennysar gå och lägga sig.. eller först se slutet på en Jean-Claude van Damme-film med kärleken.

Puss och godnatt!

1 kommentar:

  1. Åh, allt ser så himla GOTT ut! Kanske jag ändå sku dra igång en kur åt mig själv...

    SvaraRadera