allt det här julgodiset

Jag har haft en heldag utan godis idag.

Vadå? tänker ni. Jag ska säga er att det är inte lätt.

Det finns julgodis överallt. Förra veckan överdoserades det med Jennys fenomenala hemgjorda julgodisar, därefter fick vi en jättestor korg med julgodis till jobbet (jag satt och slickade på en knäckklubba i två timmar tror jag) och igår gick det för långt. Vi hade julfest med Mariehamns Taekwondoklubb här hemma hos mig och Kim och vi hade knytkalas.. bra idé om man vill ha hela lägenheten att svämma över i godsaker. Vi snackar jultårtor, kladdkaka, karnevalkex, kokosbollar, lösgodis, dominokex, pepparkakor och chokladpraliner. För kontrastens skull lite chips och popcorn också.
Jag hade magknip igår när jag gick och lade mig och jag har utan problem kunnat motstå allt gott idag.

En dag hade jag som mål - går inte att lova mer i dessa tider. Jag siktar på att klara en dag till, sen är det julbord på onsdag och då kan jag inte backa längre.

Det jag vill komma till är att jag känner mig grymt nöjd idag och har mått fint hela dagen. Ikväll är det en nöjd mage som går och lägger sig.

Tudels!

1 kommentar:

  1. Frun brukar påstå att choklad inte är godis, jag håller inte med men den inställningen skulle onekligen göra det enklare att avstå från godis.

    SvaraRadera