morgonlänken

Andra onsdagen i rad jag är på väg mot löpbandet på gymmet. Jag anar en fin vana här. *blink*
I och för sig är det säkert (har inte tittat ut ännu) inte lika dåligt väder som förra veckan, då jag anlände till gymmet med genomblöta skor, så jag kunde springa utomhus om jag ville. Det vill jag helst, men vet med mig själv att jag är mest tidseffektiv på gymmet. Jag har nämligen svårt att skynda här hemma. På gymmet gör jag det jag ska. Jag springer, sen duschar jag, klär på mig, kör en snabb sminkning och sen går jag över vägen och vips är jag på jobb.
Dessutom är det lite häftigt att fara till gymmet med löpning som fokus. Där brukar jag oftast stå på löpbandet endast i uppvärmningssyfte. Nu är löpbandet den enda stationen och det känns bra att veta. Då kan man ge allt!

Målet med morgonlöpningen har jag inte fastställt ännu, men jag tror det lutar åt att bli bättre på 5 kilometern. Och som gymglam skrev en gång: vill du bli bättre på att springa 5 kilometer så ska du springa 5 kilometer. Enkel filosofi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar