lite från det förflutna

Igår när jag cyklade iväg till gymmet råkade jag få sällskap av min relativt nya granne.

Vi hade egentligen inte pratat tidigare utan mest hejjat på varann.Hon brukar vara på mina pass på
gymmet osv...
Jag hade tyckt att hon såg väldigt bekant ut från första början och jag visste att hon var från Vasa-trakten och gissade att jag nog träffat henne på nån studiefest vid nåt tillfälle.

Igår fick jag veta att hon nog kände igen mig också och vi redde ut saken.

Hennes fall var stjärnklart. Jag fick veta att hon jobbat på Ollis. Så inte så förvånande att hon såg bekant ut.
Jag berättade att jag gått i teknis och att jag suttit i Filiciastyret några år (och tillbringat många
tisdagskvällar på ollis förstås).

Då kom det ett " jahaaa! men vad stod det på din tröja då?!"
(Filiciastyret hade egna t-shirts)

... jag tvekade lite och sa till sist "Lammkött"

Då skrattade hon och sa "ja men DÅ vet jag vem du är! haha!"

Sen var vi fram vid gymmet och jag undrade för mig själv om det är en bra sak att presentera sig själv på det här sättet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar