en utmaning. 7 saker om mig

Jag blev utmanad av Soxxy! Berätta 7 saker om dig som vi inte vet. Tja, det är lite svårt med tanke på att jag inte har koll på vem ni alla är och sen så vet ju Mamma en hel del. Men här kommer iallafall 7 saker om mig!
Sen utmanar jag Tomas, Maja, Jill, Liza, Kaaja och Louise!


1. Jag jobbar som programmerare och tycker det är roligt. När jag studerade hatade jag programmering och grät över att jag inte förstod nåt.Kul att saker ändras eller hur?

2. Jag hade hockeyfrilla när jag gick i lågstadiet (ettan).

3. När jag var liten hatade jag att köpa nya skor. Fatta det nu va? Jag ville ha mina gamla ingångna jumppadojjor i all evighet.

4. Tycker en hel del om olika saker men jag tycker själv att jag inte är så bra på att debattera. Det slutar med att jag blir arg och säger att folk är dumihuvudet osv.

5. Ett av mina äldsta minnen var när Pedersöre kyrka brann 1985. Då var jag tre år.

6. När jag var liten ville jag bli busschaufför och lika tuff som Gun Svanbäck på Svanbäcksbussar (se vad viktigt med kvinnliga förebilder för småtjejer.. det här var före vi hade haft en kvinnlig president.).
Sen när jag började lågstadiet avancerade jag och nya drömjobbet var att jag skulle jobba på kontor
så jag skulle få ha fina kläder på mig. Jag lever snart min dröm.. bara jag blir lite äldre så ska jag våga mig på en kavajdräkt/svart pennkjol och vassa pumps.

7.Jag har svårt för att ogilla människor i den grad att jag inte kan diskutera och vara trevlig mot en person.
Jag försöker alltid hitta (och hittar för det mesta) bra sidor hos människor.
Man ska vara en ytterst irriterande idiot för att få mig att ogilla nån. Då menar jag inte att jag inte kan tycka att personer som har fina sidor också kan ha väldigt idiotiska sidor.

6 kommentarer:

  1. Tack för den Jenny!
    Hittar du kanske ett foto med hockeyfrillan som du kan scanna in och publicera? :)

    SvaraRadera
  2. oh shit, nu blev jag nervös...
    Gun var cool, minns storyn om hur hon kunde backa lastbilar och bussar dit inga karlar kom sej körandes :))

    SvaraRadera
  3. Ha, ha... Punkt tre! Ha, ha... :)

    Jag minns oxo när Pedersöre kyrka brann, men jag var ju lite äldre än du då (nu är vi ju ungefär jämngamla :)

    Jag minns oxo när Oravais lokaaalin (ungdomslokalen) brann, den gamla som låg där bla. posten finns nu, och det var kanske i början av 80, slutet av 70-talet. Bränder sätter tydligen sina spår.

    Nu ska jag fundera hela dagen på vilka 7 saker jag ska berätta sen :)

    SvaraRadera
  4. Liza: Jag ska se. Vi måste väl vänta tills jag kommer mig hem till Hirvlax. Har funderat på att scanna in och visa lite "modebilder" från mina yngre år.

    Louise: jag och Mommo och Moffa for till Ähtäri med Gun en gång och jag satt längst fram i bussen och pratade med henne non stop. Hehe, hon måste nog ha varit ganska trött på mig.. :)

    Tomas: Ja, bränder är ganska skrämmande saker. Speciellt tror jag det handlade om att de vuxna var så upprörda att det satte sig i minnet.
    jag ser framemot att läsa dina sju. Bra fredagsaktivitet förresten! :)

    SvaraRadera
  5. Mina föräldrar skulle gifta sig i den kyrkan men så fick de byta då den brunnit bara någon dag innan :)

    SvaraRadera
  6. Nej vilken otur! Det är ju den finaste kyrkan att gifta sig i. Fast kanske inte i nerbrunnen variant förstås. :P

    SvaraRadera