Waldorf salad

Köksexperimenten fortsätter. Jag försökte mig på en waldorfsallad med gröna linser ala IsoDieten idag. Fick ett häfte med ToppHälsa förra månaden med recept så jag tänkte att nu kan vi ju testa ett recept därfrån då.
Jag tog inga foton på slutresultatet för det såg inte gott ut och jag var väldigt skeptisk till hur det skulle smaka. Men det blev ju hur gott som helst! Problemet var att jag hade gjort för liten sallad sist och slutade lite småhungrig.

Jag blandade sallad, ett äpple (fast det skulle vara två), och kokade röda linser när jag inte hade gröna linser på lager. Blandade detta och serverade med en stekt kycklingfilé. Sen ringlade jag en dressing gjord på naturell yoghurt, (chili)olivolja, citronsaft och en äggula på det hela. När det sen stod att jag skulle toppa det hela med valnötter så svor jag en stund. Jag hade kommit hem med mandelflarn istället för valnötter. Grr för folk som lägger tillbaka saker på fel ställe i butiken.

Så, nästa gång jag firrar ihop en IsoDiet-waldorfare ska ni få en bättre rapport, med bild och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar