Kettlebells!

Idag körde vi igång med ett nytt gruppträningspass på Avancia: kettlebells!

Vi var en handfull instruktörer som gick en utbildning med duktiga Madeleine Johansson i somras och gjorde en helhelg med kettlebells - vilket gjorde att hela min rumänienresa gick i smärtans tecken för jag hade träningsvärk i en hel vecka efteråt. I ALLA muskler.

Det var jag som var först ut idag. Första passet. Det var jättekul! Roliga damer (var är killarna alltid?!) som nog gjorde så bra ifrån sig så de kommer att ha svårt att kom ur sängen imorgon tror jag bestämt. Tyvärr babblade jag lite väl mycket så jag fick omorganisera lite. Jag ville inte skynda första gången utan lära ut tekniken ordentligt först. Det tror jag vi alla vinner på.

Jag ska skriva mer om saken sen, ska försöka få lite bilder från utbilningen också och dela med mig av det.


Nu är det biggest looser som gäller! och kvällsmat. Bra kombo!



Madeleine, aka Fitnesscoachen som höll i vår utbildning. Läs hennes blogg, den är väldigt inspirerande! Hon är grym!

3 kommentarer:

  1. Allt hittar dom på... Vad är det för fel på bänkpress och marklyft? :)

    SvaraRadera
  2. Hehe.. det var faktiskt ryssarna som hitta på det här redan på 1700-talet typ, så inte helt nytt påhitt.
    Tänkte säga att det är roligare.. men bänkpress är ju skoj. Sen kan du göra marklyft med kettlebells också. ;)

    SvaraRadera
  3. Really! :)

    Bänkpress är inte så skoj när man har stången på bröstet och man märker att man inte orkar lyfta den och det inte finns någon i närheten. Har ju aldrig hänt mig förstås, det var en kompis som berättade :)

    SvaraRadera