De kommer att utplåna oss på en solig eftermiddag

Jag tänkte avsluta den här dagen med en liten konspirationsteori. Passande för en måndag eller va?
Det här har ingenting med skor eller träning att göra.. det vara bara en tanke som slog mig när jag läste en liten artikel en gång... kanske jag blev påverkad av att besöka mitt kära Hirvlax som snart bara är en spökstad av sitt forna jag...
Jag är smått irriterad på att allt ska bli så stadscentrerat. Ingen satsar på landsbygden. Till sist står bara en sketen bubutik kvar och knappt någon bryr sig. Att locka folk att bo på landsbygden borde inte vara så svårt. Det handlar  om reklam - det lurar de flesta. Reklam och service. Det går att upprätthålla service på landsbygden OM man faktiskt vill satsa. Kom inte och säga nåt annat. Men vem orkar.

Så läser jag i vasabladet att i framtiden strävar man i Finland till att minska flygtrafiken och "man inom de närmaste årtionden har som mål att transportera passagerare till flygplatsen i Helsingfors-Vanda med tåg. ".
Jag utgår från att de tänker satsa på jävligt snabba tåg då också.
Jag vet inte varför men just den där artikeln fick mig riktigt arg. Måste man  ta till uttryck som "det  var bättre förr" eller vad handlar det om?
Ja, vi tar bort flygtrafiken (och säkert mycket annat som man vill ha tillgängligt) - då är det bl.a. säkert många företag som söker sig söderut. Flyttar företagen, flyttar arbetstagarna efter osv...


Så om vi förenklar allt riktigt radikalt nu då: Landsbygden i nordens länder blir nedrustade och alla har sökt sig till några få storstäder.  Så kommer ett litet terroristflygplan en vacker solig eftermiddag - släpper ner en smällkaramell per stad och vips! så var Nordens befolkning utplånad.
Ta taa!


Ja, konspirationen ja.. allt är förstås planerat in i minsta detalj av våra makthavare som är mutade med öl av någon rik maharadja nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar