jag mötte en man

Jag drack mitt morgonkaffe och läste ledaren till Ålandstidningen idag. Korv-göran, som är hetaste ämnet den här sommaren, är på tal. Det börjar bli lite irriterat nu när ålänningarna (dom som är mot K-G alltså) envisas med att prata om att de ska köpa kokt korv när det öppnar. Jag tänker beställa in en kebabtallrik sen när de öppnar - eftersom jag är lite smartare.

Det var inte det jag skulle säga nu btw. Efter morgonkaffet skyndade jag ut på min morgonpromenad för att möta upp andra Jenny. Jag gick och var aningen irriterad över ledaren (det krävs inte så mycket på morgon) när jag mötte en glad gubbe som jag träffat på tidigare en morgon. Han stannade och frågade på knagglig svenska om jag var från fastlandet. Han var säker på att jag inte bodde här men när jag sa att jag gjorde det blev han ritkigt förvånad över att han inte sett mig tidigare. Han har tydligen koll på alla ålänningar gissade jag då.
Han trodde också att jag jobbade nånstans som jag inte förstod var det var - men nu har jag förklarat för honom att jag sitter framför en datorskärm hela dagarna.
Hursomhelst så var han jätteglad och trevlig och efter det var jag på bra humör igen och jag log för mig själv många promenadsteg efteråt.

Slutsats: glada och trevliga människor gör mig så himla glad.


Läxa:
Ler man mot omgivningen ler omgivningen tillbaka. Tänk på det nästa gång ni möter nån på gatan!

1 kommentar:

  1. Ja är det inte kul/intressant det där? Ibland då jag springer och hör på nån ritkigt bra låt så händer det att jag skiner upp som en sol och drar på mig det bredaset leendet jag har och de som råkar komma emot ler genast tillbaka! Mera leenden åt folket!!

    SvaraRadera