Gårdagens fest - da outfit


Igår var dagen G. Dagen jag plockade upp mina Gucci-plattformar ur lådan. De inhandlades på en outlet i Milano och det är väl först nu jag smält att jag köpte dom. De är svinhöga, men förvånansvärt bekväma. Mina fötter höll hela kvällen faktiskt. Det är bara balansen som krävs. stiger man snett kan man nog lätt bryta foten tror jag...

Sen har de en liten feature också. Det samlas luft mellan foten och skon när jag går så det kommer ett  fint slafsande ljud vid varje steg. Det låter som att jag har varit i sjön med dom före... eller som Peijo så fint lade fram det: "De låter som ett fullbordat samlag". hehe.
Som tur hör man mest ljudet när jag går på en matta eller annat som tystar ner själva klackljudet. Som tur!


Sen såg jag att supersbloggaren Karla hade inhandlat dylika fast röda. Så fina!..men hon nämner inget om att hennes skor skulle ha ljud? hm..

(Skorna förtjänar nog en  noggrannare presentation senare tillsammans med det andra paret skor jag köpte i Milano...så to be continued!)

9 kommentarer:

  1. Ooh lala vilka ben! Och skor! Rätta mig om jag har fel, men har inte Sea Of Shoes författaren också liknande Gucci-skor?

    SvaraRadera
  2. Hittade ett inlägg där hon har dem på sig: http://seaofshoes.typepad.com/sea_of_shoes/2010/04/remember-nao.html

    Väntar för övrigt med iver på din presentation och att få se det andra paret :)

    SvaraRadera
  3. Very nice! Mr. W likes!

    SvaraRadera
  4. Snyggo! Skorna ser ganska vingliga ut :)

    SvaraRadera
  5. Tack! :)
    Ja, Tomas.. de är stadiga om man går rakt fram på rakt underlag, men kullerstenar var ingen hit om man säger som så. Inga teräng-skor alltså.

    Tack Jill för länken! Wow! jag har likadana skor som både Karla och Jane. Coolt!

    Ja, mr W. I know. :) Tack!

    SvaraRadera
  6. Sexiga ben och sexiga skor! Wow!

    SvaraRadera