en arkenbetraktelse

Läste att Peppe ville ha en påminnelse om att skriva om äckliga krogar. Plötsligt dök tankarna från gårkvällen upp i mitt huvud.
Jag var på en riktigt trevlig fest hos andra Jenny och vi bestämde såklart att fortsätta till den stora arkipelagos som drog folk som aldrig förr nu när det är Rockoff och högsommar.
Det var stora folkmassor ute igår och vi satte oss ner och betraktade hela spektaklet: dom som var lite för fulla - men ändå mirakulöst klarar av att bära en drink utan att spilla, förundrade oss över hur kjolar och byxor inte hör hemma på krogen längre utan att man ska endast ha en liten topp på sig.. och sen försöka festa hela kvällen utan att visa rumpan. Däremellan skrattande gäng och små grupper människor med allvarliga ögon från såna som antagligen höll på att lösa världsproblemen och sen ett gäng testosteronstinna småpojkar som skulle börja slåss. Är det inte härligt så säg?
Om man befinner sig i ett vaket tillstånd efter klockan 01-02 på arken så är turen till toaletterna alltid mest spännande. Det är tjejer som gråter, nån som spyr, nån som är irriterad och sen så möter man oftast en hel del zombies på väg ut...då ska jag inte ens gå in på vad jag hört försigår på pojk-wc, där urin-historier har sin början!

Fast det är en väldigt intressant studie så tror jag att jag ska ha större festkängor på mig nästa gång och riva loss på dansgolvet istället och skippa analysen - för den får mig att känna mig gammal. Även om det är gammal på ett välkomnande sätt så föredrar jag dansskorna.

Det blev inte korv-görans efter arken. Kön var för lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar