Milano - Navigli vintagemarknad

Sista söndagen i varje månad (med paus sommartid) så ordnas en stor vintagemarknad kring floden Navigli, där allt möjligt säljs. Allt från gamla Chanel-klänningar, slitna Louis Vuitton-väskor till knappar, möbler och gamla planscher. Nu är inte jag en vintage-fantast, men jag är ganska säker på att den här marknaden är en våt dröm för en riktig vintagejägare. Så otroligt många vackra saker, så fint uppradade och såna fyndmöjligheter...men mycket var dyrt förstås. Ska man ha en vackert sliten Louis Vuitton-väska ska man vara beredd på att pruta från 1000-lappen. Jag höll i en chanel-väska också.. men vågade inte ens fråga vad den kostade.
Vi hade sån tur att vi fick inprickat marknaden, men inga storköp blev det.. det var sista dagen så det hade börjat eka i kassan lite om man säger som så... men jag inhandlade lite småsaker. Bland annat ett bälte från Moschino som jag drömt om i flera år redan. *nöjd*



3 kommentarer:

  1. åh vilken dröm! (förutom priset då)

    SvaraRadera
  2. Look at all thoose pretty things! :)

    SvaraRadera
  3. Ja det var en dröm! tänk om man fick fylla hela sitt hem med alla vackra saker...

    SvaraRadera