aprilträningen då...

Så, då var april slut och jag kan bara säga att det har varit en bra träningsmånad. Jag har fått vara frisk och träningsmotivationen har varit på topp.

Jag älskar att göra statistik över saker och ting. Min ekonomi, min träning och till och med mina jobbtider har jag tabeller över (viktigt att hålla reda på flextider). 
Det är roligt med listor som man sen kan checka över och jag har faktiskt haft en veckoplan varje vecka den här månaden som jag försökt följa till punkt och pricka. Det har gått ganska bra, lite småändringar måste jag göra när kanske dagsformen varit lite dålig eller tiden inte räckte till men i stort sett höll jag mig till planen.

Nu i maj ska jag försöka lägga lite mer tid på löpning. Igår var jag med Sandra på en lätt jogg och då kom jag fram till att det är ett utmärkt sätt att möta våren att vara ut och springa istället för att stinka på gymmet. Dessutom har vi tjejmilen och kanske ett halvmaraton som väntar till hösten, så det är dags att börja lägga prio på löpningsträningen nu.

Så nästa månad hoppas jag att antal km och minuter löpning är högre än den här månaden. 


Min träning i april - sammanfattning!

Antal träningsdagar: 20
Antal vilodagar: 10


bodycombatpass: 8
taekwondopass: 10
styrketräningspass: 4

träningspass: 30
träningsminuter:1882

kilometer jag sprang: 11
minuter jag sprang: 75



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar