Memma/bodycombat

Fredrik Andersson, Les Mills, utbildare i BODYCOMBAT®  

Ja, så var det måndag igen. Vi kör hårt med ett BODYCOMBAT® pass ikväll tycker jag! Det är en princip jag försöker hålla mig till: inte skippa måndagsträningen, för latar jag mig på måndag så latar jag mig hela veckan. På måndag bestämmer jag hur min träningsvecka ska vara helt enkelt. Om mindre än en timme kör vi igång! Yes!


Annars har jag en ny obsession. Memma. Tredje dagen i rad jag äter det till efterrätt och det är ett stort hot mot mitt nya hälsojag. Kymppis memma är så god, speciellt den i de små 100 grams förpackningarna.Lagom portionerad och är den riktigt kall, nästan frusen, smakar den som bäst. Med mycket strösocker och ovispadgrädde på. SÅ gott!
Jag är chockerad för jag har haft en ganska ointressant relation till memma tidigare, ifjol åt jag inte en enda portion. Nu är jag helt frälst. Måste bero på förpackningen tror jag...och att jag lägger lite mera socker på än jag brukar. *olagligt*

5 kommentarer:

  1. Åh så fin blogg du fixat till dig!!

    SvaraRadera
  2. Men när det är memma så är det högst lagligt med mycket socker. ..och grädde.

    SvaraRadera
  3. jag har intalat mej att memma e nyttigt mycket fibrer å sånt :)

    Johanna

    SvaraRadera
  4. Jo, det är nog högst lagligt med mycket socker och grädde på memma. Annars skulle det ju inte smaka alls! Det är nog säkert nyttigt på nåt sätt också. :) Bra tänkt!

    Tack Maja!! :)

    SvaraRadera
  5. Teemu Selänne på bild? :)

    SvaraRadera