cirkla runt

Dagens träning guys!

Idag rusade jag iväg till gymmet direkt efter jobbet. I baktankarna hade jag planer på att köra uppvärmningen på en av löpbanden med teve för de visar ju Sex and the city mellan 16 och 17. Nå, såklart att de löpbanden var upptagna. Det i sig störde mig inte, men nog när alla löpbands teven var inställda på MTV och Hulk Hogan show och ingen på löpbanden fattade vad de missade. Sen att två av löpbanden var ockuperade av två fnissande och högt pratande brudar som gick(!) och helt ödslade dyrbar tid gjorde att jag var nära ett utbrott. Jag hade lust att ropa åt dom: "Hallåå! Sex and the city på trean?!!"
Meen, jag tog ett djupt andetag, vände andra kinden till och placerade fötterna på ett av dom lite äldre löpbanden och konstaterade att jag konsentrerar mig bättre på löpningen om jag inte har en teve framför mig. .. men jag morrade nog den första minuten...

Till träningen då. Jag är väldigt nöjd över dagens prestation. Så himla bra gick det idag!
Jag började med uppvärmning på löpbandet alltså. Sprang i 20 minuter ca 2,7 km. Jag lade in 4 pikar under tiden, alltså 4 gånger ökade jag farten och fick upp pulsen för att sen gå ner lite i fart.

Därefter körde jag ett cirkelträningsprogram som jag fångat upp i senaste numret av Träningsguiden. Programmet såg lätt ut på pappret, men tro mig. Det var en utmaning.

Jag gjorde alla övningar direkt efter varann, sen vilade jag i ca 3 minuter och körde igen. Sammanlagt 3 varv.

Knäböj med skivstång över huvudet *20
Hög bred rodd med skivstång *20
Armhävningar * 20
Axelpress med skivstång* 10
Utfall (man fick göra valfri, jag körde med skivstång på axlarna) * 20
Båten med rotation * 20
Grodhopp * 10

Jag använde samma skivstång under passet, vilket gjorde att jag inte orkade 20 axelpressar utan fick ge mig vid 10. Hursomhelst. Det var något av det tyngsta jag gjort i träningsväg på en lång tid. Jag svettades mer än på ett bodycombatpass när jag var klar.
Förutom att cirkelträning är utmanande så är det roligt och tidseffektivt. Jag var hemma redan klockan fem! Bra gjej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar