vi studerar


Jag håller på filar på mina första studiepoäng sen jag fick mina ingenjörspapper. Jag går, tillsammans med en hel del futoukai'are och ett gäng från Mariehamns taekwondoklubb, en instruktörskurs i taekwondo. För två helger sedan hade vi närstudier och nu har jag 3 distansuppgifter att göra tills nästa närstudietillfälle. Eftersom jag är förkyld så hoppade jag över kvällens taekwondoträning och har mental träning här hemma istället. Jag skriver om min syn på taekwondo, vad mina personliga mål är och vilka områden jag behöver utvecklas kring i min instruktörsroll. Bland annat.. jag har också en uppgift där jag ska göra upp en träningsplan inför ett specifikt mål - men det behöver inte vara kampsportsrelaterat. Det är uppgifter som gör att man måste tänka efter lite faktiskt.

Den här kursen har varit väldigt intressant och givande hittills. Den arrangeras i Suomen taekwondoliittos regi och det är första gången den ordnas på svenska.

Jepp, nu måste jag fortsätta.. ska ha 2 uppgifter av 3 klara ikväll hade jag tänkt. Tuudels.

2 kommentarer:

  1. Du har smittat mig via bloggen med din förkylning... Skämmas! Kram

    SvaraRadera
  2. Nåmen, äsch. Men min förkylning var inte långvarig så det är bara att stå ut några dagar så är du frisk igen! kram!

    SvaraRadera