Jag hade planer hela dagen på att fara till gymmet och superstyrketräna bort armarna idag. Nu har jag kommit på andra tankar. Först och främst är jag trött, orkar inte. Sen kom jag på att mitt hem behövde mig mera. Jag har möblerat om och hardcoredammsugit och sitter här och är halvnöjd. Det finns mera att göra, men få se om jag gör det idag eller upp det till imorgon.
(Jag ska på taekwondoträning ändå ikväll så lite träning ska jag väl få.. för att lägga in en sista kommentar om det.)


Jag har varit lite onöjd med inredningen en längre tid nu och idag började jag analysera läget. Jag/vi behöver

  • En stor spegel till hallen
  • En bokhylla
  • Ett matbord


I den ordningen. Då skulle många problem lösas. Matbordsproblemet är tillfälligt löst faktiskt genom att vi flyttat in balkongbordet och lagt en stor duk.

Sedan började jag fundera vad som störde mig mest med vardagsrummet (Det är det området jag är väldigt onöjd med) och försökte eliminera de saker som störde mig mest. Ommöblering och omplacering av störande saker gjordes och nu känns det mycket bättre. En dammsugning på det och jag är redo att vänta tills min lista är fullbordad.

Men var hittar man fina bokhyllor? En billy-hylla vore ju perfekt om den inte hade ett fel: inte tillräckligt djupa hyllor. Jag har också bestämt att det inte ska köpas några förhastade saker, då är jag hellre utan. Det ska vara kärlek! Då köper jag.

to be continued helt enkelt.


Idag: svart kofta med puffiga axlar och mitt nya favorithalsband. Det är inte nytt som att jag köpte det just utan det var just jag kom på hur mycket jag gillar det. Flera stora halsband måste införskaffas!

Vänstra kinden till. En skrattgrop och en hörntand.



Högra kinden till. En skrattgrop men utan hörntand.

2 kommentarer:

  1. ...då köper du en Bestå hylla istället. Som billy, men djupare. :)

    SvaraRadera
  2. Ahaa! Okej. Va lätt! :D tack för tipset!

    SvaraRadera