världsrekord i dubbelmoral


Jag måste bara skrika lite om det här.
I dubbelmoralens hemland USA blev det ramaskri denhär veckan när idolvinnaren Adam Lambert gränslade och sexade sig på scenen (som kvinnliga artister gjort i säkert 50 år nu) när American Music Awards gick av stapeln. Dessutom var han och hånglade med en kille under sitt framträdande. OMG!! Och det var små barn som tittade på och allt. Skandal! "Tänk om alla småbarn blir böga nu då och bara börjar böga runt överallt?!!"
Nåja.. där tycker nu jag att det redan är löjligt.

Sen när Lambert skulle möta upp CBS på en morgonshow så visade de framträdandet i repris med censurerade kyssen. Suck. För det är så farligt med två killar som kysser varann. Men det räcker inte. Då jämför de det hela med när Brittan och Madonna pussades på MTV för några år sen. Utan censorering! Jag blir så jävla förbannad på sånt där. Sen förklarar sig äntligen CBS efter en tid att Brittan och Maddes kyss ändå hade visats så många gånger så det var onödigt att censurera och att "The Adam Lambert image is a subject of great current controversy, has not been nearly as widely disseminated, and for all we know, may still lead to legal consequences."
Tss... Diskriminering, homofobi och jävla dubbelmoral är vad det är.

Jag börjar bli trött på att homofobin inte sträcker sig till att två tjejer kysser varann. Det är precis lika homot som när två killar kysser varann. Precis lika! Gah!

4 kommentarer:

  1. tummen upp för många blogginlägg. Skriv mera Jenny, mera! Så har jag en trevlig sysselsättning när jag avtjänar min tid på båten. :)

    SvaraRadera
  2. Ja sandra. Du ska få mer! :) men kanske imorgon. Nu är det tkd-dags så jag har inte tid att blogga mera idag. :P Puss!

    SvaraRadera