en orsak varför jag inte köpte UGGs i usa

Idag när jag cyklade hem från butiken med kassen på styret så exploderade plötsligt mjölkpaketet. Kassen hade fastnat i framhjulet på cykeln och mjölkpaketet gick sönder och var tömt på 5 röda sekunder. Tur att jag hade regnbyxor på, kan man tycka. Glad blev jag också! Vilken rolig händelse på en tråk-måndag. Verkligen.
Som tur var jag i hemknutarna så jag gjorde mitt bästa för att få in resten av innehållet i den söndriga kassen hem och jag var säker på att jag hade resten i behåll.

Väl hemma när jag höll på packade upp sakerna jag handlat kom han jag bor med hem. Han kom direkt in i köket med en gurka i handen och sa "Här har du din gurka".
Observera nu att han var bombsäker. Inget "Är det här månne din gurka?" utan nej.. "HÄR är din gurka. "
Jag frågar hur han kunde vara säker på att det var min och fick en suck till svar och sen en liten gullig utläggning om hur klumpig jag är.
No comments.

Sen, ungefär 3 timmar senare när jag kommer cyklande hem från gymmet så hittar jag mitt äppeljuicepaket som ligger på trottoaren utanför huset.
Så nu tror jag att jag har allt i behåll. Förutom mjölken då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar