Oh yeah!

Yes!! Kom just hem från ett häftigt pass kickboxning!
Som tur var det ojämna par idag... eller alla utom jag kom dit i två. Det betydde att jag fick träna med instruktören. Finamang. När det kommer till kampsport (och allt annat också förstås) lär man sig alltid 100 gånger mer om man tränar med nån som kan. Jag fick en massa feedback på min teknik plus att han testade mina gränser hela tiden och lade in lite extra tekniker med jämna mellanrum. Roligt. Det hela fick jag dessutom sluta med att slå allt vad jag orkade i magen på honom, samt försöka få in ett slag i huvudet. Men jävlar vad han var snabb. Alternativt jag var skit. Det sistnämnda brukar för det mesta vara det rätta alternativet.
Hursomhelst. Välbefinnandet är närvarande nu. Puss och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Ja det är alltid superskönt om man får köra med instruktören! Då tar man i extra hårt och får massa användbar kritik. Kämpa på! :)

    SvaraRadera
  2. All kampsport sitter mest mellan öronen,mer tanke än fysik,.om man vill bli bra på det. Jag har kört mest aikido och karate,men även thaiboxing och lite annat. De flesta instruktörer här i norden har samma svaghet,allt kretsar kring det fysiska utom nå´n som helst tanke bakom det hela,sån´t är begränsande för ens utveckling. Ha det bra och kör hårt,.med eftertanke.

    SvaraRadera
  3. Jag vet, har tränat karate och taekwondo med duktiga instruktörer som sett längre än bara fina match-resultat. Måste påpeka att den här kickboxningen jag prövar kan klassas som fitness kickboxning eftersom det fungerar mer som ett gympass än en kurs. Så det är endast det fysiska det satsas på... det är inte på riktigt. ;)

    SvaraRadera