Jaha. Det är nu vi kavlar upp ärmarna...


.. och tar itu! :)


Jag älskar januari! Inte bara för att jag fyller år då utan för att jag alltid har lite extra energi att ta itu med saker och ting. En nystart. Låter förstås lite kliché-aktigt att säga så, men det är ju sant! Efter att hela ens fritid blivit rubbad av julhelgen är det skönt med lite rutin igen, inte allra minst med träningen. Jag älskar att planera min träning.. hehe. Huruvida jag fullföljer mina planer är sisådär, men jag är nog ganska duktigt skulle jag säga. ;)



Ikväll är säsongens första taekwondo-träning. Jag är laddad och redo för att arbeta hårt. Det behövs för efter att ha haft en ganska lugn tdk-höst så kommer jag att måste jobba in lite... men oj vad det ska bli härligt nu. Vårterminen är alltid roligare eftersom gruppen inte är delad i grundkurs och fortsättningskurs utan vi får alla träna tillsammans, vilket gör att sammanhållningen och träningsmomenten blir mycket trevligare. Ska bli intressant vad dagens träning har i sitt sköte...


Sedan har jag också blivit gym-medlem idag. Jepp, BEACH 2008 närmar sig med stormsteg! Haha! Som sagt, man ska inte underskatta fåfänga.. .;) Nå, ärligt talat så är det nog även styrka och komplettering till tkd-träningen jag är ute efter. Inte endast snygg mage. :P

En "I WISH!!"-bild av Jessica Biel... ;)

7 kommentarer:

  1. Du låter nästan irriterande hurtig :)

    Själv ska jag oxo börja träna nu, alltså på riktigt den här gången. Fast jag tror att jag ska kalla mitt projekt "Beach 2009, Maby" :)

    Jag tycker att januari är värsta månaden. Det känns som att man stod på startlinjen till ett Maraton. Ett Maraton där banan dessutom börjar med två tunga uppförsträckor som kallas mörkjanuari o. kallfebruari. Ett lopp där första saftkontrollen kommer vid påsk :)

    Fast nu ska jag försöka låta mig inspireras av din positiva attityd o. ge "Beach 2009, Maby" högsta prioritet :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Detdär lät ju nog lite väl negativt tycker ja :). Mörkjanuari och kallfebruari. *skratt* Att det är länge till sommarn kan man faktiskt vända om till något positivt: man har mer tid på sig att nå sitt Beach 2008 då! Kämpa på nu!
    ... fast, sådär himla hurtig är jag nog inte, men det hjälper att försöka.. ;)

    SvaraRadera
  3. Jaa, du fyller ju snart.. Då är det dags för Frej att köpa intressanta tidningar med fina bilder, igen.

    SvaraRadera
  4. Haha.. jaa och han får anstränga sig lite denhär gången för nu har jag förväntningar! :D

    SvaraRadera
  5. det där är världens största drömbild, bilden på jessica biel på beachen. den perfekta kroppen. jag VÄGRAR ge upp hoppet på att nån gång uppnå den igen!

    blir att ta tag i träningsandan igen då jag kommer till london. har suttit på svullgrisen ordentligt denna jul, varje jul planerar man att inte sätta sig på den, varje jul rider man den ändå lika glatt. sen är man lessen då grisen springer iväg och man är skitfet. men men, träningsmöjloigheterna i london är skitmånga, bara man går till skolan har man redan bränt som fan (tar 45 mins att gå dit).

    SvaraRadera
  6. plus att jag sen aldrig sitter på stranden på somrarna :D

    fast det har ju nåt att göra att man oftast inte uppnått den kropp man velat och inte vill bjuda på sig av korvarna ;)

    SvaraRadera
  7. Jaa.. tänk om man bara åtminstone EN dag skulle få gå i en sån kropp. :D Det är väl ungefär så länge man skulle klara av att hålla den sen ifall man på nåt vis skulle uppnå den. ;)

    Gratismotion är underskattat och du får väl ännu mer sånt, än promenad till skolan, på dagarna.. för jag antar att ni håller igång ganska bra på lektionerna? Värre är det när man sitter framför en dator hela dagarna... :(

    SvaraRadera