En Lucia försökte tappert lysa upp Jeppomörkret..

Jag befinner mig i Jeppo idag. Ska försöka få igång mitt projekt här så småningom.. det är för tillfället lunch, så ett litet blogginlägg finns det rum för. :)


Nykarleby Lucia tågade igenom korridorerna här idag. Kul! Om man ska se endast EN Lucia i år så är väl Nykarleby Lucia ett ganska bra alternativ. Vackert sjöng hon och tärnorna..

Jag måste kolla upp lite Lucia-historia på http://www.nykarlebyvyer.nu/ och jag måste helt klart låna en bild därifrån, när min lekis-fröken var Lucia. Året var 1978. *ler* Fin bild, visst?

2 kommentarer:

  1. Shit vilken nostalgitripp att se på fotona av luciorna, tack för tipset! Jag är helt vimsig av minnen av tonårsintriger (eller nått). En massa människor jag glömt existerade... Det har hänt en del sen dess. :) Vi har blivit så stooora. Kanske vi ska lussa på uppesittarkvällen också?

    SvaraRadera
  2. Jaa.. stooora har vi blivit! :P JAA! Vi lussar. ALLA är Lucior och så paranoidlussar vi sönder hela Ritas hus! :D

    SvaraRadera