bacon bacon...


Det var firmafest igår. BBQ-fest. Nu sitter jag här dagen efter och funderar varför jag inte åt en hamburgare till. De var ju så goda... och kanske jag inte skulle vara så snål på en nu just? Jag är hungrig och jag skulle så gärna sätta tänderna i riktigt flottigt bacon.. men tyvärr. Det finns inget bacon i mitt kylskåp. Däremot ägg. Så om jag kockar till en riktigt salt omelett kanske jag kan lura mig att jag har ätit bacon?.. hmmm...


Jag blev väckt alldeles för tidigt idag av ett telefonsamtal. Och jag kom mig inte i säng igen. Jag skulle nog hinna sova en liten stund till.. sen ska jag ut på bravader med Pattepattpatt. Iiii! Trevligt trevligt! :)
Bra band igår förresten. På festen.. och på o'Malleys. SKY hade inget band. Men där spelades det bra musa också. Jag snackade med en öööö.. Johan..Jonathan.. jonas..jo..? på malleys. Han var tjugo-årig vasabo och hade aldrig satt sin fot till Ollis. Sen berättade han att jag bara MÅSTE kolla in Skottland. Lär vara spjootspets tydligen. Jag sa att jag snart ska till London.. så det får duga för tillfället, men jag lovade också att lägga Skottland bakom örat (va? hur fasiken får du skottland bakom öra? Jag får det bara! ok!?). Ja, han var en intressant grabb, med konstiga icke-erfarenheter. Han hade inte druckit Heineken nån gång.. och inte varit till Ollis. Från en helt annan värld alltså.
Sen i samma sällskap som Skottlandsgrabben så var en tjej som jag har stött på ute i svängarna flera gånger. Vi har båda blivit riktigt glada när vi sett varann och hälsat glatt.. men sen har vi båda stått som två fån och funderat varifrån vi känner varann och varför, när , hur?? Nå, igår berättade hon iallafall att hon hade kommit på det. Vi jobbade på samma ställe förra sommaren juh! Men.. jag minns ju inte hennes namn nå mer. Fast det gör inget, jag vet hur jag ska åtgärda det problemet.
Nu måste jag ha min omelett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar