Röd god liten sak i en fin liten box!


Jaha. Så susade antagligen årets hetaste dag förbi snabbt då. Jag har befunnit mig i utrymmen med airkondition största delen av dagen, så jag har inte fått lida av värmen så mycket idag. Jag gjorde ändå mitt bästa och for på taekwondo-träning ikväll. Svettigt värre säger jag! ..men jag börjar bli van nu, det var 4e dagen på raken med tkd-träning. Eftersom jag inte tränat taekwondo på 2 månader så är min kropp i chock! Mina magmuskler är så ömma så jag tror jag har magknip. :) Det är i allafall skönt med en ordentlig start på träningen efter att ha varit borta så länge. Måste försöka få igång nån löpning också snart.. Tjejmilen närmar sig med stormsteg. Ja, jag vet att det är försent att börja träna hårt inför det nu, men man kan ju påminna kroppen om hur det känns att springa, tänkte jag. Sen ska jag träna hårt hela hösten så att jag ser ut som Pink sen till jul! :P Yeah, I wish...






Egentligen är jag trött, men jag känner att det är för varmt i lägenheten för att ens försöka somna. Istället tänker jag sitta här och skriva ner en massa trams tills ögonlocken trillar ner.. :)





Jag msn:ade just med helgens brud (det är alltså bröllop i helgen.). Hon skulle ta ett glas vitt vin med sin blivande man. Jag blev så arma snål och då kom jag på att jag hade lite lite kvar i en vinlåda i kylskåpet. Och fast det är gammalt som gatan.. jag minns inte alls när jag köpte det, så smakar det utmärkt! Wine in a box is the shit! Så nu har jag riktigt trevligt här, efter en dag med slitande med slutarbete (ja, mamma och pappa.. jag var i Jeppo idag), träning och simning+grillning, njutandes av ett gott rött vin. Livet kan vara så härligt ibland. :)


Hmm.. en gammal gubbe blev just mördad i teve. Deckare på gång. Nej. Jag ska inte se något sånt nu. Deckare går nog bra, men skräckfilmer! Jag kollade "Ghost Ship" med gubben här i måndags.. inte flera spökfilmer för mig, säger jag bara! Trodde jag skulle pissa på mig när torkställningen föll i golvet utan anledning just före jag skulle gå och lägga mig.. Herranen aika, som Lina skulle säga! :)


Annan hemsk sak var när jag bodde i Grekland (hehe... känns så himla roligt att skriva så;) så var jag och Inga på bio..The exorcism of Emily Rose. Ni som har sett den vet ju att advokaten i filmen alltid vaknade 03:15 på nätterna av att "något" rörde sig i hennes lägenhet. Eftersom vi var på bio i Grekland, så visades ungefär vid midnatt och jag kom hem till huset runt klockan tre på morgonen.. och jag var ensam i lägenheten. Klockan var 03:15 när jag gick och lade mig. Gissa om jag var rädd då.. iiii! Ingenting hände dock. :)



(status: ögonlocken liiite tyngre + vinglaset mer än halvtomt)




Visste ni att Rysslands forne president Michail Gorbatjov ska agera Luis Vuitton-modell i höstens kamanj? Sanslöst.. allt hittar de på..






Nej.. nu är det nog läggdags. Nati nati på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar