visdomstand och nystart



Idag var det den där dagen som påminner om att hösten är påväg. Skolstarts-vädret. Nån annan som kände det? Jag älskar den här tiden. Sommaren är ännu kvar men all stress är över och nu handlar det bara om att njuta av det som är kvar. Nystart! I min värld har första januari inget att komma med jämfört med månadskiftet augusti-september. Nu är jag inte riktigt i startgroparna ännu,  jag ska njuta av sommaren lite till. Jag är förkyld också - man kan inte nystarta med en sådan släpandes med sig.


Så, vad har hänt sen sist? Mycket! Vi har haft gäster (bl.a. mina hjärtan till mamma och pappa har varit här)  i omgångar, två träningsläger och jag har fått bortopererat en visdomstand, samt åkt på en förkylning. Ännu värre var förstås att Minni hade sin första feberförkylning och var väldigt ynklig.

Träningsmässigt har tandoperation och förkylning, samt brist på rutiner gjort att det inte blivit mycket av den varan. Vi börjar hitta tillbaka till en vardag nu och jag måste försöka bestämma mig hur och när jag ska lägga in min träning. Den blir inte av av sig själv har jag lärt mig så ett beslut håller på tas.
Det positiva är att jag deltagit i våra två träningsläger, kickboxning och ninjutsu. Kickboxningslägret var fysiskt jobbigt och det gick riktigt bra för mig. Jag börjar äntligen känna att det är min kropp igen!


Minni kryper nu också och fyller halvåret på måndag. Hon är världens finaste fortfarande! Snäll och enkel att ha att göras med förutom att hon nu inte är stilla i en minut. :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar