att fortsätta träna när man kommit igång

Det gäller att fortsätta när man kommit igång. Planera in och genomför. Imorse efter morgonkaffet gjorde jag lite cirkelträning i vardagsrummet. Jag försökte hålla mig på yogamattan fast Minni och katten ibland tyckte att de också skulle vara där.

Jag var överambitiös och valde lite för svåra övningar. Ska vara lite mer ödmjuk nästa gång. Målet är att klara det här galant sen.

Varv 1:
Scorpion push up kombinerat med sidoplanka med knäindrag
Rodd med gummiband
Omvända burpees kombinerat med boxslag
Planka med axelklapp
Rygglyft


Varv 2 (tänkte om lite):
halverade antalet på scorpion push ups
Rodd med gummiband
burpees utan armpress kombinerat med boxslag
Planka med axelklapp
rygglyft

Varv 3 (tänkte om lite till):
först scorpion push ups (från knäna) sen sidoplanka
Rodd med gummiband
burpees utan armpress kombinerat med boxslag
Planka med axelklapp
rygglyft

Den var inte riktigt genomtänkt och jag var missnöjd med upplägget - jag hade inte tid att fundera så länge imorse så det blev som det blev. Jag ska göra det enklare för mig nästa gång. Enklare betyder tråkigare, men också att intensiteten blir högre. Nu förlorade jag mig i konsten lite.

Sen. Träningsvärken i benen och rumpan är inte nådig idag. Barnskötsel blev betydligt jobbigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar